• Logo middin met de ondertitel begeleiding op afstand via skype en whats app

Middin start 2017 met nóg meer aandacht voor e-health en technologische innovaties

Een vooruitstrevend e-health beleid is voor Middin vanzelfsprekend om de snel veranderende digitaal maatschappij voor haar cliënten toegankelijk te houden. Door de inzet van digitale toepassingen krijgen de cliënten van Middin meer eigen regie en worden ze zelfredzamer.

Door het actieve e-health beleid van Link4All deelnemer Middin worden regelmatig nieuwe studie projecten gestart. Vaak levert dit enthousiaste cliënten en begeleiders op die de ervaringen en voordelen uit de studies direct nuttig kunnen toepassen in de dagelijkse praktijk. Zo zorgt Middin dat cliënten en begeleiders steeds aansluiting houden op de digitale maatschappij.

“Met een tablet en de juiste app ben je als begeleider nog dichterbij je cliënt en kun je sneller op vragen inspelen.” – Bart Rijgersberg, Middin e-health.

Week van de Technologische Innovatie

In januari organiseerde Middin de ‘Week van de Technologische Innovatie’. Een week lang konden alle medewerkers en cliënten van Middin praktische ervaring opdoen met allerlei digitale en andere technologische innovaties.

een robot draagt een tablet met een logo van Middin terwijl een client met plezier toekijkt hoe de robot ter begroeting een hand wil gevenPopulair was bijvoorbeeld een app waardoor je zelfstandig kunt reizen, of een horloge dat een dagelijkse structuur biedt en met slimme sensoren van alles kan meten, zoals je dag-nachtritme om beter te kunnen slapen.

Er was ook een zorgrobot die je een hand gaf. Iedereen kon gebruik maken van de uitgebreide selectie leerzame en leuke digitale games waarmee de cliënten van Middin onder begeleiding of zelfstandig nieuwe vaardigheden leren.

Lees op de website ‘Middin in beeld’ een uitgebreid verslag van alle activiteiten die tijdens de Week van de Technologische Innovatie door Middin werden aangeboden.

Gemeente Den Haag en Middin starten proef in het OV

Onder de bezoekers waren ook namens de gemeente Den Haag meerdere beleidsambtenaren aanwezig. De aanleiding hiervoor is de onlangs gezamenlijk gestarte proef met de Go OV-app. In deze samenwerking onderzoeken de gemeente Den Haag en Middin de voordelen van de app waardoor mensen met beperkingen zelfstandig kunnen reizen met het openbaar vervoer.

Tijdens de ‘Week van de Technologische Innovatie’ lieten demonstraties zien hoe de door de inzet van de technologische innovaties de zelfredzaamheid van cliënten van Middin toeneemt. Door kennis en ervaring te delen draagt Middin bij aan het gemeenschappelijk doel dat de gemeente Den Haag en Middin hebben: kwetsbare burgers zelfredzamer maken is.

Pilot beeldbellen – telefoneren met je tablet

In februari is bij Middin de pilot Beeldbellen gestart. Cliënten kunnen via een tablet makkelijk vragen stellen aan begeleiders of andere hulpverleners. De eerste resultaten laten zien dat een tablet veel voordeel kan bieden in de dagelijkse begeleiding.

een client zit thuis achter een monitor en heeft contact via beeldbellen met zijn begeleider van MiddinDoor het eenvoudige gebruik is ook op afstand meer aandacht voor cliënten haalbaar in minder tijd en uiteraard zonder verlies van kwaliteit in de zorg. Voor begeleiders heeft het gebruik van een tablet, en de door Middin geselecteerde apps, een belangrijke voordeel in het dagelijkse contact met cliënten. Met een tablet en de juiste app ben je als begeleider dichterbij je cliënt en kun je sneller inspelen op vragen volgens ambulant begeleider Bart Rijgersberg van Middin.

Loop een dagje mee met Middin en bekijk in een verhelderend YouTube filmpje hoe voordelig de inzet van een tablet en beeldbellen zijn in het contact tussen cliënt en begeleider.

Meer informatie