Bartiméus en Visio ondersteunen ontwikkeling van slimme bril voor herkennen gezichtsuitdrukking

Ondanks het matige succes van Google Glass heeft de ontwikkeling van 'slimme brillen' de afgelopen jaren niet stilgestaan. De nieuwe generatie brillen zijn inmiddels technisch sterk verbeterd.  Hierdoor zijn nieuwe mogelijkheden ontstaan voor het verbeteren van de zelfredzaamheid van mensen met een visuele beperking.  Onderzoekers van de Radboud Universiteit en de Universiteit Twente hebben een systeem ontwikkeld waarmee blinde en slechtziende mensen gezichtsuitdrukkingen en emoties van anderen kunnen herkennen. Het onderzoek en de ontwikkeling van het systeem zijn mede mogelijk gemaakt met

2018-06-28T12:08:20+00:00 24 november 2017|Bartiméus, Digitale Zorgproducten, Visio|

Bartiméus vergroot door technologie de wereld van mensen met een visuele beperking

Bartiméus wil dat mensen met een visuele beperking zo zelfstandig mogelijk kunnen functioneren. Actieve en zelfstandige deelname aan de digitale maatschappij hoort daar vanzelfsprekend bij. Daarom wordt bij Bartiméus sterk ingezet op het gebruik van (digitale) technologie om de wereld van de cliënten te vergroten. 

Moeite met denken en last van een alledaagse vraag? Gebruik de VraagApp!

Sinds kort is de VraagApp beschikbaar. De VraagApp is ontwikkeld voor mensen met een cognitieve beperking. Omdat de samenleving voor mensen met een beperking soms gewoon iets te complex is. Met de VraagApp kan een alledaagse vraag worden gesteld aan een online community van flexibele vrijwilligers. Op die manier wordt de vraag snel beantwoordt en hoeft de vraagsteller niet te wachten op een zorgverlener.

2018-06-28T12:08:42+00:00 19 oktober 2017|Amerpoort, Digitale Zorgproducten|

Stoer horloge helpt cliënten, begeleiders en mantelzorgers aan een betere grip op de dagindeling

Al langere tijd wordt bij verschillende Link4All deelnemers geëxperimenteerd met digitale toepassingen die helpen bij een betere grip op de dagindeling. Dit is niet alleen belangrijk voor alle cliënten maar ook voor begeleiders en mantelzorgers. Bij Pameijer en Middin zijn uitstekende resultaten geboekt met een slim horloge. Dit horloge helpt iedereen die bijvoorbeeld moeite heeft met klokkijken, oriënteren in tijd, planning en organisatie van afspraken.

2018-06-28T12:08:43+00:00 24 juli 2017|Digitale Zorgproducten, Middin, Pameijer|

Briljant in zijn eenvoud: ‘VraagApp’ wint Amsterdam City Fellowship Programma. Test je mee?

Vorige week is VraagApp uitgeroepen tot winnaar van het Amsterdam City Fellowship Programma. Het programma is gericht op sociale start-ups die complexe sociale uitdagingen van de stad aangaan met slimme oplossingen. VraagApp kreeg van de jury het predicaat: Briljant, in zijn eenvoud. Vanaf september verkrijgbaar voor iedereen. Nu start de test eindfase. Help je mee? Dan maak je een jaar lang gratis gebruik van VraagApp.

2018-06-28T12:08:44+00:00 5 juli 2017|Amerpoort, Digitale Zorgproducten|

Bartiméus presenteert de ‘Virtuele geleidelijn’ voor veiliger bewegen in openbare ruimte

Onlangs is door Bartiméus een eerste versie van de ‘Virtuele Geleidelijn' gepresenteerd op de Ziezo beurs in Utrecht. De veelbelovende applicatie stelt mensen met een visuele beperking in staat zich veiliger, onafhankelijker en makkelijker te verplaatsen in een openbare ruimte. De bezoekers van de beurs  konden zelf de verrassende voordelen ervaren door de smartphone applicatie op de beursstand van Bartiméus uit te proberen. De 'Virtuele Geleidelijn' is door Link4All deelnemer Bartiméus ontwikkeld in samenwerking met Geodan. Hierbij is slim gebruik gemaakt

2018-06-28T12:08:44+00:00 25 april 2017|Bartiméus, Digitale Zorgproducten|

Amerpoort zet in op digitale zelfredzaamheid van cliënten door samenwerking aan de ontwikkeling van ‘DenkTankapp’

‘Denktankapp’ is een nieuw initiatief waar Link4All deelnemer Amerpoort vanaf de conceptfase bij betrokken is. In samenwerking met Stichting E-Hulp en Reframing studio’s is de ontwikkeling gestart van een nieuwe app. De app gaat het stellen van alledaagse vragen voor cliënten met een verstandelijke beperking een stuk makkelijker maken. Via een slim algoritme legt de app verbinding tussen vragenstellers en vrijwillige experts die snel online kunnen helpen. Dit project zoekt nog zorginstellingen die als eerste de voordelen van de app

2018-06-28T12:09:26+00:00 29 april 2016|Amerpoort, Digitale Zorgproducten|