Amerpoort en Slim met Media ontwikkelen visiespel over digitaal burgerschap van mensen met een verstandelijke beperking

In de zorg bestaat veel behoefte aan kennis en vaardigheden over sociale media en digitaal burgerschap. Vooral in de begeleiding van mensen met een verstandelijke beperking is dit een groeiende behoefte die steeds meer aandacht vraagt. Om aan deze behoefte tegemoet de komen heeft Amerpoort in samenwerking met Slim met media een spel ontwikkeld. Het Bordspel over sociale media en digitaal burgerschap helpt zorgteams bij ontwikkeling van teamvisie.

Visio en de ontwikkeling van de ‘kussen-game-controller’ voor de Pillo spelcomputer

Gamen is weer een stap toegankelijker geworden door de ontwikkeling van een ‘kussen-game-controller’. Pillo is een spelcomputer waarvan de games worden bestuurd met een kussen als game controller. Door de kussen-game-controller en de verantwoorde spellen wordt gamen een gezonde activiteit die mensen uitdaagt tot samenwerken en fysiek bewegen. Aan de ontwikkeling van de Pillo is meegewerkt door Koninklijke Visio.

2018-06-28T12:08:19+00:00 15 februari 2018|Applied Games, Visio|